LAPTOP MARZEŃ – DELL
Styczeń 25, 2018
Przenośne szorowarki marki Numatic – czego można się po nich spodziewać?
Marzec 23, 2018

Suplementacja w przypadku sportów wytrzymałościowych

Chociaż sport to zdrowie, to jednak każdy trening stanowi dla organizmu spore obciążenie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Jeśli wysiłek fizyczny jest długotrwały i bardzo intensywny, dochodzi do zakłócenia homeostazy, co z kolei prowadzi do obniżenia wydolności organizmu. Niezwykle ważne jest to, aby dostarczyć organizmowi brakujących substratów energetycznych oraz mikro- i makroskładników. Jako, że zapotrzebowanie na te składniki jest bardzo duże w przypadku sportowców, nie zawsze możliwe jest dostarczenie ich wszystkich wraz z pożywieniem. Wówczas warto wprowadzić suplementację. Co polecane jest osobom trenującym wytrzymałościowo?

Suplementacja w przypadku sportów wytrzymałościowych 

Dobrze zbilansowana dieta to podstawa w przypadku osób aktywnych fizycznie, która powinna dostarczyć odpowiedniej ilości energii i składników budulcowych dla organizmu. Dieta powinna być tak skomponowana, aby sprzyjać rozwijaniu zdolności wysiłkowych organizmu oraz przeciwdziałać przeciążeniom. Niezwykle ważne jest nie tylko to, aby bilans energetyczny był na właściwym poziomie, ale także rozkład tłuszczów, węglowodanów i białek był dostosowany do indywidualnych potrzeb danej osoby. W przypadku sportowców sięga się po różnego typu suplementy diety, za pomocą których można poprawić sprawność i wydolność. Najczęściej stosowane są kreatyna, BCAA, Beta-alanina, magnez, witaminy D3 i C. Decydując się na suplementację, należy pamiętać o tym, aby preparaty pochodziły ze sprawdzonego źródła i były wysokiej jakości. Jako, że dobrej jakości suplementy nie należą do tanich, najlepszym wyborem będzie renomowana hurtownia odżywek.

• Kreatyna 

Kreatyna stosowana jest przez sportowców w celu zwiększenia siły, mocy i szybkości w przypadku sportów wyczynowych. Suplementowanie się owym środkiem zwiększa zawartość kreatyny w komórkach mięśniowych, dzięki czemu można uchronić się przed katabolizmem. Przyjmowanie kreatyny podwyższa także zawartość fosfokreatyny. Stosują ja zarówno kulturyści, jak i lekkoatleci.

• BCAA

BCAA jest mieszanką aminokwasów składającą się z L- izoleucyny, L-leucyny oraz z L-waliny. Przyjmuje się ją w celu zwiększenia suchej masy mięśniowej, poprawienia siły i wydolności oraz zmniejszenia uszkodzeń komórek mięśniowych. Okazuje się, że przyjmowanie BCAA poprawia intensywność treningu oraz znosi uczucie zmęczenia i apatii. Sportowiec może trenować ciężej i dłużej. Mieszanka ta może także obniżać tempo rozkładu białek podczas treningu.

• Beta-alanina

Beta-alanina stabilizuje pH mięśniowe, dzięki czemu sportowiec odczuwa mniejsze zmęczenie podczas wykonywania intensywnych ćwiczeń fizycznych. Związek ten przyczynia się do zwiększenia syntezy karnozyny. To wszystko pozwala na zachowanie maksymalnej siły i wytrzymałości podczas całego treningu.

 

Dowiedz się więcej na: https://www.paker.fit

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *